fredag 6. august 2010

Nib utfordring sommerinteriør:)







r
Min mann er glad i gamle emaljeskilt, men de er så dyre.. dette er vel ikke et emaljeskilt men vi synes det er litt morsomt. Tenkte å henge det på porten vår når den tilslutt er på plass..


Denne stolen er fra Varg Veum-utsalget som var for en tid tilbake. De skulle kvitte seg med en del kulisser. De hadde alt mulig. Jeg fikk med meg denne stolen blant annet, for slikk og ingenting. Den luktet skikkelig fjøs! Jeg har skrapt den men ikke kommet så langt som å male den.





Bordet er fra en skjønn antikkmesse-selger. Jeg betalte 600 kr for det. Det har en herlig grønnfarge.


Hageredskaper fra Lobelia. Har sett etter det en stund og ble glad da jeg kom over disse.




Krakken og kilen er fra huset som ble revet. Krakken er full av mit så den tør jeg ikke ta inn. Jeg har prøvd å spraye den med mit-gift men de døde ikke.. Den er fin ute synes jeg. En herlig grønnfarge som passer litt til utebordet mitt:)


Prestegårdsrosene, litt tiste og slitne. De dufter så vidunderlig! Jeg var så heldig at det var to slike busker på tomten. Skulle gjerne hatt flere... Kanskje jeg greier å få flere ut av de buskene jeg har. Det har kommet opp en del nye skudd.




Denne kjelken er arvegods fra min manns onkel. Den er riktig fin synes jeg, i skikkelig Carl Larsson stil! Den har ikke funnet sin riktige plass enda. Foreløbig så står den her.




Jeg har ikke så mye til hage/uterom enda men jeg begynner i det små:) Vi husnummer 35. Det skiltet som du ser på bilde gav jeg til min mann til jul. Det er fra Frankrike og kjøpt på Ebay.


Trodde ikke at vår New Dawn rose hadde overlevd vinteren.. Det var jo så utolig kaldt i vinter og jeg vet om at flere "oldemor-roser" ikke klarte seg i nabolaget. Heldigvis så kom den, men med mye færre blomster enn i fjord.


Skuffen er fra huset som ble revet. Jeg kjørte tilfeldigvis forbi en søndag formiddag da de stod og "kastet" huset i en kontainer. Jeg fant eieren og spurte om jeg fikk lov å ta med meg det de ikke skulle ha. Jeg endte opp med masse rot men ogsåen del fine ting sånn som tvbenken min, stoler og en gammel barne-jernseng. Rackertene er fra et garasjesalg ved Skjoldskiftet i Bergen nå i sommer.

11 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig :-) Skjønner jeg må komme opp å se nå som det er litt mindre snø...ha hah aha :-)

    SvarSlett
  2. Dette er jo bare helt fantastisk bra!!!!!
    Du har så mange skatter.
    ♥♥♥

    SvarSlett
  3. Hei! Kom via søstera di inn hit, og liker veldig godt det du viser! Legg meg til som følgjer!

    Ha ei vakker helg!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. NB! Skal gi deg samme tipset som eg fekk når eg starta å blogge; legg følgjar-ruta lengre opp på sida di, så er ho enklare å sjå! Kjem garantert innom igjen i løpet av kvelden for å sjå meir av alt det vakre du har rundt deg!

    E.:)

    SvarSlett
  5. Så hyggelig!! Takk for tipset også! Jeg er urutinert så tar i mot alle råd med takk:)

    SvarSlett
  6. Så masse fint du har! Flotte bilder:-D

    SvarSlett
  7. Hei....for en herlig og inspirerende blogg jeg kom over her...legger deg til på min bloggliste jeg;o) Takk for titten...gøy å treffe andre som synes gjenbruk er gøy;o)
    God helg til deg fra Maliva

    SvarSlett
  8. Hei - så mye fint det var her inne hos deg! Mange vakre bilder og så flott du har det :) La meg til som følger her jeg - og så ønsker jeg deg masse lykke til i konkurransen, et flott bidrag, Ha en strålende helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Wow så flott dere har det! Her var det mange skatter å skue i et herlig miljø. Akkurat min stil, jeg kommer igjen! God helg, hilsen Siren :)

    SvarSlett
  10. Heisann...
    så bilder hos din søster...hvor mye flott og nostalgisk du har...blir reint missunnelig:)
    Legger meg som følger her hos deg..
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  11. Hei!

    Er ny i bloggverden, og kom over bloggen din etter et besøk hos din søster. Her var det utrolig fint! Er så morsomt å møte på ander som har samme interesse som en selv.. Som du bor, sånn vil vi også ha det! I og med at vi er nye, har vi bare fått skrevet et innlegg. Hvis du vil kan du jo sjekke det ut? Kan vi forreten legge deg til som følger? (Er som sagt ikke så god i denne bloggverdenen!) Skal lese videre på din blogg ja!! :)
    Klem fra oss!

    SvarSlett